Gra Twilight Imperium: Świt nowej ery
W grze Twilight Imperium: Świt nowej ery od 3 do 6 graczy będzie handlować, spiskować i prowadzić ze sobą wojny, próbując zrealizować postawione im cele. Pierwszy gracz, który zdobędzie 10 punktów zwycięstwa, zagarnie Imperialny Tron i zostanie zwycięzcą. Twilight Imperium od dwóch dekad jest niedoścignionym wzorem genialnej i monumentalnej strategii. Najnowsza, czwarta edycja to najbardziej dopracowana wersja gry, jaka kiedykolwiek powstała. Aż 17 frakcji, ponad 350 figurek, 51 kafelków, 561 znaczników i prawie 400 różnych kart – robi wrażenie, prawda?
Gra w polskiej wersji językowej!
Handluj, zajmuj planety i walcz
Prowadząc wojny, handlując, zajmując kolejne planety i rozszerzając polityczne wpływy, gracze będą zdobywali punkty zwycięstwa. Na początku każdej rozgrywki gracze będą budować własną galaktykę. Rozpoczynając od centralnego punktu, czyli Mecatol Rex, poprzez dokładanie swoich kafelków mapy będą tworzyć pierścienie wokół starożytnego miasta. Każdą turę gracze rozpoczynają od wybrania jednej z ośmiu kart strategii, która nie tylko decydują o kolejności w rundzie, ale także zapewniają korzyści strategiczne. Po wybraniu ról, gracze kolejno przemieszczają swoje floty z systemu do systemu, podbijają nowe planety i nawiązują relacje dyplomatyczne i handlowe z innymi frakcjami. Na sam koniec rundy gracze wspólnie, jako wielka rada, decydują o nowych prawach, które będą od teraz obowiązywały w galaktyce.
Czytelna karta dowodzenia
Karta dowodzenia zawiera wszystkie najpotrzebniejsze informacje o frakcji i jej postępie. Karta zapewnia też dostęp do przeglądu wszystkich akcji, jakie można wykonać w turze, zaznaczono na niej szczegółowe informacje dotyczące dostępnych statków i specjalnych zdolności frakcji. Poza wyjątkową zdolnością, każda rasa ma też do dyspozycji własny okręt flagowy, różniący się od statków innych frakcji. Po wybraniu ról gracze kolejno wykonują akcje. Za pomocą ograniczonej liczby żetonów dowodzenia poruszają swoje floty z jednego systemu do drugiego, przenosząc swoje jednostki naziemne na niezajęte planety. Tworzą nowe placówki wydobywcze i kolonie, a jeśli system jest zajęty przez innego gracza, rezultatem spotkania będzie bitwa, która skończyć się może całkowitym zniszczeniem lub ucieczką jednej ze stron.
Arkusze ras oraz karty strategii
Każda karta strategii zapewnia graczowi dostęp do zdolności głównej, ale posiada także zdolność dodatkową, z której może skorzystać każdy gracz, co sprawia, że w każdym momencie rozgrywki wszyscy będą zaangażowani w grę, zamiast czekać na swoją kolej. Po tym, jak każdy gracz rozegra swoją turę, należy sprawdzić, czy ktoś wykonał zadania i tym samym zbliżył się do zwycięstwa na torze punktacji. Na początku każdej gry wydziela się z talii celów dziesięć zakrytych kart celów otwartych, których wykonania może podjąć się każdy gracz. Dodatkowo każdy gracz wybiera jeden z dwóch tajnych celów, który będzie dostępny tylko dla niego. Na koniec tury gracz może spełnić jeden otwarty i jeden tajny cel. Gra toczy się, dopóki jeden z graczy nie zbierze dziesięciu punktów zwycięstwa.
Dominacja poprzez rozwój
Jeśli któryś z graczy przejmie kontrolę nad Mecatol Rex, rozpoczyna się dodatkowa faza, podczas której gracze będą głosowali nad nowymi prawami. Wśród odkrywanych kart w tej fazie może pojawić się wszystko, od drobnych zmian do całkowitego przewartościowania sił militarnych. Każda decyzja może zaważyć na losach galaktyki. Kluczem do zwycięstwa są także dobre układy z innymi graczami. Każda rasa produkuje swoje wyjątkowe dobra, które nie mają wartości, dopóki nie zostaną sprzedane innym graczom. Warto postawić też na naukę i wynalazki. Również przemyślana eksploracja kosmosu jest nie bez znaczenia przy planowaniu dalszego rozwoju.
Zawartość pudełka
W pudełku znajduje się: 17 ras, 6 arkuszy dowodzenia, 51 kafelków układów, 354 plastikowe jednostki (po 59 jednostek w 6 kolorach), 8 kart strategii, 8 dziesięciościennych kości, tor punktów zwycięstwa, 59 kart planet, 40 kart celów, 80 kart akcji, 50 kart polityki, 41 kart weksli, żeton mówcy, 122 karty technologii, 62 karty technologii ulepszeń jednostek, 2 żetony tunelu czasoprzestrzennego Alfa/Beta Creussów, żeton "0" Naalu, żeton namiestników, 2 żetony asymilatora X/Y Nekrowirusa, 272 żetony dowodzenia, 289 żetonów kontroli, 48 żetonów dóbr i towarów (dwustronnych), 49 żetonów piechoty, 49 żetonów myśliwców, instrukcja oraz Kompendium Zasad.