Scythe - strategiczna gra planszowa
Popioły po Wielkiej Wojnie wciąż pokrywają całunem śnieg w Europii roku 1920. Kapitalistyczne miasto-państwo znane po prostu jako "Fabryka", które było siłą napędową wojny dzięki produkowanym przez siebie mechom, zatrzasnęło swe podwoje. Przyciągnęło to uwagę pobliskich krajów. Na małym, choć niezwykle pożądanym terenie zebrali się przedstawiciele pięciu frakcji. Kto zyska chwałę i fortunę, tworząc swoje imperium jako przywódca Wschodniej Europii?
Planuj, podbijaj, zwyciężaj
Scythe to strategiczna gra planszowa dla 1 do 5 graczy, w której wcielisz się przywódcę jednego z narodów Europii Wschodniej w alternatywnej rzeczywistości lat 20. ubiegłego stulecia. Będziesz odkrywał i podbijał kolejne terytoria. Będziesz werbował nowych rekrutów i gromadził surowce. W końcu będziesz wysyłał do walki siejące postrach bojowe mechy, którymi zmiażdżysz innych graczy. A to wszystko dla chwały, sławy i pieniędzy. Bowiem zwycięzcą gry zostanie gracz z największą liczbą zgromadzonych monet.
Nowatorska mechanika
Scythe to gra planszowa, która idealnie łączy ze sobą mechaniki znane z eurogier z bardzo klimatyczną rozgrywką. Zachwyci zarówno graczy, którzy lubią rozwój, optymalizację i strategiczne planowanie, jak również tych, którzy cenią w grach warstwę fabularną i elementy przygodowe. Scythe to bez wątpienia innowacyjna i dopracowana mechanicznie gra. Wykorzystuje ona zasadę ciągłego wyboru akcji, co oznacza, że po wykonaniu akcji przez jednego gracza, od razu przychodzi kolej następnego. W grze wprowadzono również takie nowinki jak: przynależność zasobów do terenu, a co za tym idzie – do gracza kontrolującego w danej chwili teren, a także podwójną korzyść z rozwoju – jednoczesny wzrost efektywności wykonywanych akcji i obniżenie ich kosztu.
Niezwykłe ilustracje, plastikowe figurki i dużo kart
W pudełku znajduje się ponad 500 elementów – plansz, kart, żetonów, drewnianych znaczników, plastikowych figurek oraz 2 instrukcje: jedna dla standardowej rozgrywki dla 2 do 5 graczy, a druga dla rozgrywki solo. Oprawa graficzna, a jednocześnie świat, w którym rozgrywa się gra, zostały stworzony przez Jakuba Różalskiego, polskiego ilustratora. W swoich pracach inspirowanych czasami wojny polsko-bolszewickiej połączył motywy klasycznego malarstwa polskiego z elementami science-fiction.
Zawartość pudełka
W pudełku znajduje się: plansza gry, 5 plansz graczy, 80 kartonowych monet, 80 drewnianych znaczników zasobów, 12 kartonowych żetonów mnożników, 12 kartonowych znaczników spotkań, 6 kart premii za budowle, 42 karty walki, 23 karty celów, 28 kart spotkań, 12 kart Fabryki, 2 wskaźniki siły, 5 kart przeprawy, 5 kart szybkiego startu, 31 kart Automy, 20 figurek mechów, 5 figurek postaci, 5 plansz frakcji, 5 drewnianych znaczników akcji, 5 drewnianych znaczników popularności, 5 drewnianych znaczników siły, 30 drewnianych znaczników gwiazdek, 20 drewnianych znaczników budowli, 20 drewnianych znaczników rekrutów, 40 drewnianych znaczników robotników, 30 drewnianych znaczników technologii, arkusz osiągnięć, skrót zasad oraz 2 instrukcje (zwykła oraz Automa).