Na tej planecie nie jesteś sam
Jest XXV wiek. Minęło wiele pokoleń od czasu, kiedy ludzkość zdecydowała się na ucieczkę w kosmos w poszukiwaniu nowego domu. Mimo lat intensywnych badań prowadzonych w najdalszych zakątkach galaktyki, jak dotąd nie znaleziono żadnych innych inteligentnych form życia. Podczas ostatniego przeszukiwania archiwów Starej Ziemi odkryto coś niepokojącego. Wiele wskazuje na to, że wszelkie informacje dotyczące planety zwanej Artemią zostały usunięte z oficjalnych baz danych i katalogów. Zaintrygowani tym faktem wyruszyliście w nieznane na niebezpieczną misję badawczą...
Wciel się w postać Obcego
Obecność to asymetryczna gra karciana, w której jeden gracz (Obcy) staje do walki przeciwko pozostałym graczom (Rozbitkom). Jeśli jesteś jednym z Rozbitków, będziesz używał kart Miejsc, aby z ich pomocą przemierzać i badać planetę Artemia. Korzystaj z jej tajemniczych mocy oraz kart Przetrwania i unikaj schwytania przez Obcego do czasu przybycia misji ratunkowej. Jeśli zaś wcielisz się w rolę Obcego, Twoim celem będzie schwytanie Rozbitków ze statku badawczego i zasymilowanie ich z ekosystemem rodzimej planety. Korzystaj z kart Pościgu oraz aktywuj tajemnicze moce planety, aby przeprowadzać wielokrotne ataki na Rozbitków, osłabiając ich wolę przetrwania i szansę na przeżycie.
Gra karciana, która Cię zaskoczy
Każda tura składa się z 4 następujących po sobie faz: Rekonesansu, Pościgu, Konfronatcji oraz Wyczekiwania. W fazie 1 Rozbitkowie muszą w tym samym czasie zagrać po jednej karcie Miejsca ze swojej ręki i położyć je zakryte przed sobą. Możecie się naradzać, możecie blefować, ale nie wolno pokazywać kart! Pościg to faza w której Obcy może umieścić swoje żetony na kartach tworzących planetę Artemię. W fazie Konfrontacji gracze odkrywają swoje karty Miejsc i je rozpatrują uwzględniając żetony Pościgu. Ostatnia faza gry polega na zebraniu zagranych kart i żetonów. Koniec gry następuje w dwóch przypadkach. Obcy wygrywa kiedy znacznik Asymilacji dotrze na pole z symbolem Zwycięstwa. Natomiast Rozbitkowie wygrywają w momencie, w którym znacznik Misji Ratunkowej dotrze pierwszy na pole z symbolem Zwycięstwa.
Zawartość pudełka
W pudełku znajduje się: plansza, 55 kart Miejsc, 20 kart Pościgu, 15 kart Przetrwania, 18 znaczników Determinacji, znacznik Asymilacji, znacznik Misji Ratunkowej, znacznik Aktywacji, 3 żetony Pościgu oraz instrukcja.