Gra planszowa Horror w Arkham: 3. edycja
W trzeciej edycji Horroru w Arkham gracze znów wcielą się w role badaczy prowadzących śledztwo w dręczonym niepokojami mieście Arkham w stanie Massachusetts, podczas gdy niewyobrażalne zło czaić się będzie na granicy czasu pod cienką zasłoną egzystencji. Czy badacze zaryzykują swoją poczytalność, aby rozwikłać niebezpieczne tajemnice ciążące nad miastem?
12 postaci Badaczy
Do walki z wszechogarniającą ciemnością w trzeciej edycji Horroru w Arkham stanie dwunastu badaczy – każdy ze swoimi wyjątkowymi umiejętnościami i sposobami na powstrzymanie grozy. Poza umiejętnościami i tłem fabularnym każda z postaci otrzymuje także swój zestaw startowy – teraz to gracz decyduje, jak przygotować swojego badacza na potworności, które go czekają.
Scenariusze rozgrywki
Podczas każdej rozgrywki gracze wezmą udział w jednym z czterech scenariuszy. W każdym scenariuszu badacze będą walczyć o kolejne wskazówki, które pozwolą im popchnąć fabułę do przodu. Jednak agenci mrocznych sił będą szerzyć zagładę, aby zniweczyć plany graczy. Co więcej zagłada nie tylko spowalnia badaczy i przeszkadza w wykonaniu zadania, ale także może doprowadzić scenariusz do mniej szczęśliwego dla świata końca. Tym razem, aby powstrzymać zagładę, nie wystarczy zamykać bram do innych wymiarów. Na początku każdej rozgrywki główny cel scenariusza nie będzie znany, ale wraz z postępem śledztwa do kodeksu dodawane będą kolejne karty archiwum. Każda z nich wprowadza do gry nowe cele, których wykonanie przybliży badaczy do zwycięstwa.
Proste zasady gry
Rozgrywka przeprowadzana jest w serii rund, na które składają się cztery fazy: akcji, potworów, wydarzeń i mitów. W fazie akcji badacze poruszają się po mieście, atakują potwory, odkrywają wskazówki i wykonują inne akcje. Faza potworów obudzi do życia najgorsze koszmary rodem z dzieł Lovecrafta. Potworne kreatury przemierzają miasto, atakując badaczy, budząc grozę i zadając rany. Arkham budzi się do życia w fazie wydarzeń. Każda dzielnica miasta posiada własną talię spotkań, z której gracze będą dobierali po jednej karcie, wyjawiającej nowe tajemnice powiązane z danym miejscem na mapie. Podczas fazy mitów gracze sięgają do czary mitów i wyciągają po żetonie. Każdy żeton ma inną funkcję – niektóre z nich przywołają do miasta potwory, inne zwiększą zagładę, a niektóre mogą także wprowadzić na planszę dodatkowe wskazówki.
Zawartość pudełka
W pudełku znajduje się: 12 dwustronnych kafelków mapy, 4 arkusze scenariuszy, 12 kart postaci Badaczy, 12 znaczników Badaczy, 12 plastikowych podstawek pod znaczniki Badaczy, 6 kart pomocy, 32 karty Nagłówków, 40 kart Archiwum, 36 kart Bram, 96 kart Wydarzeń, 72 karty Spotkań, 12 kart Sprzymierzeńców, 28 kart Przedmiotów Powszechnych, 10 kart Zaklęć, 26 kart Przedmiotów muzealnych, 37 kart Startowych, 12 kart Stanów, 67 kart Potworów, 48 żetonów Wskazówek/Zagłady, 42 żetony ran fizycznych, 42 żetony ran psychicznych, 40 żetonów pieniędzy, 5 żetonów Bram, 30 żetonów Ulepszeń, 6 kostek, 24 żetony Szczątków, 18 żetonów Mitów, 10 żetonów Znaków, 6 żetonów Aktywacji oraz instrukcja.