Gra planszowa Poszukiwania Pierścienia
W grze Poszukiwania Pierścienia jeden z graczy – Powiernik Pierścienia – musi poprowadzić Froda Bagginsa i jego przyjaciół hobbitów do Rivendell, gdzie znajdą bezpieczne schronienie, jednocześnie unikając straszliwych Nazgûli kontrolowanych przez maksymalnie 4 innych graczy. Gracze Upiorów Pierścienia koordynują swoje poszukiwania Froda, korzystając z 4 figurek Nazgûli (bez względu na liczbę graczy).
Rozgrywka przebiega dwuetapowo przy wykorzystaniu dwustronnej planszy i wielu różnych elementów. Gracze mogą rozegrać obie części gry podczas jednego długiego posiedzenia lub oddzielnie, podczas kolejnych spotkań. Wystarczy spakować potrzebne do drugiej części elementy gry do koperty "List od Gandalfa". Gra w polskiej wersji językowej.
Przebieg rozgrywki
W pierwszej części rozgrywanej na "zielonej" stronie planszy hobbici rozpoczynają podróż i kierują się do Bree, poza wschodnie granice Shire. Gracz Powiernika Pierścienia notuje ruchy Froda w sekrecie, a gracze Upiorów Pierścienia próbują go znaleźć, zgadując, jaką ścieżkę obrał.
Druga część — Bieg do brodu – rozgrywana jest na pomarańczowej stronie planszy. Na tym etapie Frodo opuszcza Bree i z Obieżyświatem jako przewodnikiem kieruje się do Rivendell. Teraz trasa wędrówki Froda jest generowana automatycznie, a Powiernik Pierścienia przejmuje kontrolę nad Gandalfem Szarym, próbując ochraniać pierścień i zwodzić Nazgule na manowce.
Przebieg gry dodatkowo modyfikują Karty Kompanii, Karty Sprzymierzeńców oraz Karty Czarnoksięstwa zapewniające graczom dodatkowe zdolności i wywołujące specjalne efekty.
Cel gry
Powiernik Pierścienia wygrywa, jeśli Frodo zaniesie Jedyny Pierścień do Rivendell. Musi tego dokonać, zanim całkowicie ulegnie pokusie i podda się Cieniowi. Gracze Upiorów Pierścienia wygrywają, jeśli w dowolnym momencie gry Frodo padnie ofiarą zepsucia.
Podczas rozgrywki Hobbit będzie otrzymywać punkty zepsucia odzwierciedlające rosnące brzemię Jedynego Pierścienia w obliczu nieustannej ucieczki przed Upiorami. Poziom zepsucia może wzrosnąć w wyniku spotkania z Nazgûlami, jako efekt zmęczenia wywołanego podróżą podczas tury mroku nocy lub w wyniku działania kart czarnoksięstwa.
Zawartość pudełka
W pudełku znajdują się: plansza (dwustronna), 7 plastikowych figurek, zasłonka Powiernika Pierścienia, dziennik podróży (dwustronny), 107 kart, 7 kart pomocy, 7 kości akcji, koperta „List od Gandalfa”, 90 znaczników, instrukcja.