Idź do diabła i nigdy nie wracaj!
Prosimy o uwagę. Wykryto wyrwę osłony w Marsjańskiej Fabryce A113 Union Aerospace Corporation. Personel powinien ewakuować się przy najbliższej sposobności. Jest to alarm stopnia 6. Każdy pracownik, który pozostanie w obiekcie, utraci swoją polisę ubezpieczeniową UAC. Drużyny ratownicze zostały wysłane, aby zabezpieczyć zakład i sprawdzić, czy pracownicy zastosowali się do procedury.
Gra kooperacyjna
W DOOM: Grze planszowej do czterech ciężko uzbrojonych marines stanie w obronie ludzkości do walki z mrocznym zastępem piekieł. Z najbardziej zabójczą bronią w rękach marines UAC rozpoczną niebezpieczne misje, aby dokonać nieludzkich wyczynów, przebijając się przez hordy drapieżnych demonów najeźdźcy. Z każdym chwalebnym zabójstwem marines przybliżają się do zwycięstwa, pozostawiając za sobą ścieżkę krwawej masy porąbanych na kawałki potworów. Nie obędzie się jednak bez kilku śmiertelnie niebezpiecznych ran...
Ostatnia nadzieja ludzkości
DOOM zawiera dwie operacje po sześć misji. Każda misja rozgrywa się na unikalnej planszy i oferuje różne zestawy celów i zagrożenia. Karty celów przedstawiają warunki zwycięstwa dla drużyny marines i najeźdźcy oraz związane z nimi zasady szczególne. Cele marines są różnorodne, podczas gdy najeźdźca ma tylko jeden cel – zabijać. Każdy z czterech marines – Alpha, Bravo, Charlie i Delta – zaczyna z tą samą zdolnością sprintu i ilością punktów życia, ale zróżnicowane klasy i bronie pomogą każdemu marine wybrać własny zestaw umiejętności, strategii i siły. Jeden z graczy wcieli się w rolę najeźdźcy dowodzącego legionami piekła. Podczas misji najeźdźca przywołuje demony przez portale rozsiane na mapie. Rodzaje bezlitosnych wojowników i sposób ich ataku zależeć będą od kart zagrożenia i inwazji przypisanych każdej misji. Każdy rodzaj demonów ma własną szybkość, zasięg, żywotność, atak i umiejętności specjalne wyznaczone przez kartę demona. Karty wydarzeń najeźdźcy są odpowiednikiem talii akcji marines, która zawiera obronę i specjalne umiejętności.
Chwała zabójstwa
Jednym z wyjątkowych elementów gry planszowej DOOM jest to, że śmierć jest postrzegana jako przewidziane utrudnienie, a nie porażka. Każdy marine w swojej aktywacji pokona wiele demonów, ale nie bez otrzymania śmiertelnych obrażeń. W rzeczywistości celem najeźdźcy nie jest zabicie wszystkich marines, ale zrobienie tego określoną ilość razy. Idea gry to pędzić przed siebie, bez strachu, przebijając się przez hordy wrogów – jest zadanie do wykonania, a odradzanie się to cześć zabawy. DOOM nadchodzi – złap strzelbę, zejdź do piekła i rzuć wyzwanie najpotężniejszym demonom i ich zdegenerowanym pobratymcom!
Zawartość pudełka
W pudełku znajdują się: 24 dwustronne kafle mapy, 8 żetonów drzwi z 8 plastikowymi podstawkami, 37 plastikowych figurek (4 marines, 33 demony), 6 kości, 8 kart demonów, 36 kart wydarzeń, 73 kart akcji, 12 kart inwazji, 3 karty zagrożenia, 10 kart inicjatywy, 4 karty marines, 6 kart celów, 24 kart klas, 12 kart zabójstw chwały, 4 karty druzyny, 4 karty ogłuszenia, 7 żetonów ogłuszenia, 55 żetonów obrażeń, 9 żetonów pakietów zdrowia, 6 żetonów teleporterów, 6 żetonów celów, 18 dwustronnych żetonów portali, 21 żetonów zabójstw, 18 żetonów mocy argentu, 23 żetony broni, 16 żetonów postępu/zagrożenia, Księga misji oraz Zasady zaawansowane.