Odkryj najgłębsze zakamarki Marsa
Mars. Niedaleka przyszłość. Korporacja Solarus odkryła nieskończone złoża rzadkich i wartościowych minerałów ukrytych w głębi czerwonej gleby. Nowe źródła zasobów raz na zawsze zakończą wielki kryzys energetyczny na Ziemi i pozwolą na wysłanie w najdalsze zakątki galaktyki dodatkowych misji kosmicznych, zwalczając przeludnienie błękitnej planety. Zostałeś wybrany, aby poprowadzić elitarną załogę górników — pionierów, pilotujących specjalne roboty, którzy mają tylko jedno zadanie: dokonać pierwszych, przełomowych odwiertów. Czy to właśnie Ty zostaniesz zapamiętany jako najważniejszy z pionierów Solarusa — jako twórca przyszłej potęgi ludzkości?
Zdobywaj bonusy!
Wiertła, Skały, Minerały to gra planszowa łącząca dwa typy gier: gry karcianej opartej o mechanikę budowania talii oraz gry logicznej o dokładaniu płytek o różnych kształtach na kurczącą się z każdym ruchem planszę. Na starcie rywalizacji każdy z uczestników dysponuje zaledwie podstawowym zespołem wydobywczym o ograniczonych umiejętnościach i słabej wydajności. Dopiero wraz z upływem czasu możliwy będzie wykup bardziej atrakcyjnych kart, a co za tym idzie pole manewru zdecydowanie ulegnie rozszerzeniu. Karty pozwalają na przeprowadzanie odwiertów oraz wysadzanie skał i tym samym zdobywanie minerałów oraz obcych artefaktów, wartych określoną sumę pieniędzy oraz dających określone bonusy.
Świeża, prosta mechanika
W swojej rundzie gracz może wykonać dwie z trzech dostępnych akcji. Gracz może w ramach akcji dobrać dwie karty na rękę. Należy jednak pamiętać, że limit kart na koniec tury wynosi pięć! Druga dostępną akcją jest wiercenie - odrzucając karty z ręki można wydrążyć tunel o długości równej sumie wierteł widocznych na kartach. Przy wyborze tej akcji kafelek o odpowiedniej długości umieszczony zostaje na planszy, a gracz otrzymuje wszystkie znajdujące się pod nim profity, np. minerały, karty, artefakty. Trzecią, możliwą akcją jest użycie bomby. Saperzy dysponują umiejętnością, dzięki której za cenę odrzucenia karty oraz wykorzystania żetonu bomby można wysadzić obszar o kształcie wskazanym na karcie. To druga metoda na pozyskanie bezcennych skarbów Czerwonej Planety. Kto zdobędzie największą liczbę Punktów Zwycięstwa na koniec rozgrywki wygrywa grę, zostając największym marsjańskim górnikiem – bohaterem pierwszej przemysłowej misji ludzkości poza naszą planetą!
Zawartość pudełka
W pudełku znajduje się: 20 kart Małych Osiągnięć, 10 kart Dużych Osiągnięć, 4 Talie Pilotów (po 23 karty w każdej), 16 żetonów Bomb, 16 żetonów Artefaktów, 76 żetonów Tuneli, 80 dwustronnych żetonów Minerałów, 4 dwustronne plansze gry oraz instrukcja.