Boże Igrzysko: Magnaci
Boże Igrzysko: Magnaci to nowoczesna gra planszowa dla 2 do 5 graczy. Jest szybka i pozbawiona losowości, ale pełna sarmackiego klimatu i interakcji. Przeniesie Cię w świat magnackich intryg i walki o władzę, które targały Rzeczpospolitą Obojga Narodów od jej rozkwitu w okresie Unii Lubelskiej, aż po Targowicę i upadek państwa polsko – litewskiego. Gracze wcielają się w role magnatów, którzy dążą do rozwoju potęgi własnego rodu w sprzyjającym fortunie momencie: szczytowego rozkwitu Unii Polski i Litwy. Do walki o prestiż i posiadłości ziemskie stają najznamienitsze rody: Leszczyńscy, Potoccy, Radziwiłłowie, Sapiehowie oraz Zamoyscy.
Historyczna gra strategiczna
Każdy z graczy dysponuje talią kart, przedstawiającą znane osobistości z jego familii. Niektóre z tych postaci to ludzie wybitni, zdolni do wielkich czynów. Ale są tam też i ludzie mali, zdolni zepsuć każde przedsięwzięcie, jakie się im powierzy... Chyba, że dzięki decyzjom gracza nawet owi mali uczynią dla rodu wiele. Podczas rozgrywki gracze będą zarządzać talią swych postaci tak, by w konkurencji z innymi, osiągnąć jak najwięcej na każdej z płaszczyzn życia Rzeczpospolitej. Wpływy graczy ścierać się będą przy kształtowaniu polityki wewnętrznej państwa, a także w odpowiedzi na zewnętrzne zagrożenia i szanse wynikające z sytuacji międzynarodowej. I tak, jak to miało miejsce w rzeczywistości, los kraju będzie wynikiem sumy działań najpotężniejszych magnackich rodów. Jeśli gracze zatracą się we wzajemnej walce o tytuły i przewagi, Rzeczpospolita upadnie pod naporem ościennych mocarstw.
Nieocenione walory edukacyjne
Grającego w Magnatów czeka wiele trudnych dylematów. Najznamienitsi członkowie rodu zapewnią jego familii korzystne ustawy w Sejmie i prestiżowe stanowiska w Senacie. Łatwo też zrealizują wolę Monarchy, dzięki nim ród zdobędzie majątki i potęgę. Ale w jaki sposób gracz poradzi sobie z pozostałymi wyzwaniami? Wieloletni rozwój gry i współpraca z pedagogami i ośrodkami metodycznymi zaowocowały uznaniem gry Magnaci za rekomendowane narzędzie edukacyjne, pozwalające uczyć historii Polski poprzez symulację i zabawę. W pudełku znajduje się konspekt lekcji, przez co jest gotowym narzędziem w rękach pedagoga, do natychmiastowego wykorzystania w celu przeprowadzenia atrakcyjnych zajęć o historii I Rzeczpospolitej.
Zawartość pudełka
W pudełku znajduje się: gruba, kartonowa, pięknie zilustrowana plansza, 119 ilustrowanych kart do gry, 5 drewnianych pionków magnatów, 3 drewniane pionki rozbiorów, 5 drewnianych pionków sejmu niemego, drewniany pionek czarnych chmur, 3 drewniane pionki budowli (pałac, klasztor, twierdza), 175 kartonowych znaczników posiadłości, 12 kartonowych znaczników królów, 5 kartonowych znaczników przewagi/dominacji, kartonowa wypraska zabezpieczająca komponenty, karta pomocy gracza, konspekt lekcji historii, woreczki strunowe na elementy gry oraz kolorowa instrukcja z licznymi przykładami.