(function (g, e, n, es, ys) {g['_genesysJs'] = e;g[e] = g[e] || function () {(g[e].q = g[e].q || []).push(arguments)};g[e].t = 1 * new Date();g[e].c = es;ys = document.createElement('script'); ys.async = 1; ys.src = n; ys.charset = 'utf-8'; document.head.appendChild(ys);})(window, 'Genesys', 'https://apps.mypurecloud.de/genesys-bootstrap/genesys.min.js', {environment: 'euc1', deploymentId: 'dde3556d-f348-4f40-93d1-fb246de88bd7'});
Menu
al.to - Sklep internetowyal.to - Sklep internetowy
Wszędzie▼
✓Wszędzie
Mama i dziecko
Gry i zabawki
AGD duże
AGD małe
AGD do zabudowy
Telewizory i audio
Elektronika
Dom i ogród
Strefa marek
  • Nuda? Nie z wyrzutniami NERF. Sprawdź pomysły na gry i zabawy z nerfami 2021

Nuda? Nie z wyrzutniami NERF. Sprawdź pomysły na gry i zabawy z nerfami 2021

·
Zaktualizowano: 2 lata temu

Zabawy z wyrzutniami NERF nie tylko poprawiają refleks, koordynację ręka-oko czy zachęcają do ruchu na świeżym powietrzu, ale także zacieśniają przyjaźnie, uczą strategicznego myślenia, pomagają rozwijać wyobraźnię, a nawet zdolności manualne. Wystarczy odrobina kreatywności. Poniżej znajdziesz gotowe pomysły na gry i zabawy z nerfami w domu i na zewnątrz. Zainspiruj się nimi i spraw dziecku frajdę. 

Trening agentów

Każdy tajny agent, zanim zostanie wysłany na pierwszą misję, przechodzi kompleksowe szkolenie. Codziennie trenuje także, aby być coraz lepszym i nigdy nie wyjść z wprawy. Standardowe ćwiczenia agentów obejmują strzelanie do celów statycznych i ruchomych, celowanie w biegu, trening kondycyjny, składanie i ładowanie wyrzutni na czas oraz szybkie strzelanie. Agenci trenują także na torach przeszkód i rywalizują ze sobą, co zwiększa ich motywację do poprawiania wyników.
wyrzutnie nerf w co się bawić?

Najłatwiejszą do zorganizowania zabawą z wyrzutniami NERF jest trening celności. Wystarczy kilka puszek, butelek, pudełek, balonów, fragmentów rurek PCV, piłeczek pingpongowych czy innych przedmiotów, które posłużą za cel. Warto także namówić dziecko do tworzenia własnych tarcz o różnych kształtach, kolorach i wielkościach. Cele można przyklejać do stołu, wieszać na sznurkach czy przypinać do ruchomych obiektów, na przykład kolejki elektrycznej. Dużo frajdy daje rywalizacja na punkty z przyjaciółmi, gdy cele mają różną wartość punktową, zależną od ich trudności. 

Dobrym pomysłem na zabawę samemu lub ze znajomymi jest także tworzenie torów przeszkód i pokonywanie ich na czas. Z czego zbudować tor przeszkód do zabawy nerfami? Z kartonów, beczek, mebli, strychowych gratów i oczywiście przedmiotów do strącania. Możliwości są nieskończone, a im bardziej urozmaicone wyzwanie, tym ciekawsza zabawa. Aby dodać jeszcze więcej emocji, warto wprowadzić karne sekundy za nietrafienie w cel.  

Mrożący pojedynek 

Tajni agenci otrzymali informację, że gdzieś w laboratorium, ukrytym pod nieprzemierzonym lodem bieguna południowego, szalony naukowiec skonstruował wyrzutnie na zamrażające pociski. Wystarczy jeden strzał, aby cel natychmiast zamienił się w bryłę lodu. Bohaterom udało się przeniknąć do bazy wroga, niepostrzeżenie wykraść kilka prototypów i podłożyć ładunki wybuchowe. Niestety, gdy opuszczali tajny ośrodek, włączyli alarm. Strażnicy już zmierzają w ich kierunku. 

zabawy z nerfami

W tej zabawie nerfami zawodnicy dzielą się na dwa równe, rywalizujące ze sobą zespoły. Za każdym razem, gdy któryś z graczy zostanie trafiony przez przeciwnika, zamarza i nie może się ruszać ani strzelać. Aby go uratować, kompan musi trafić go strzałką lub dotknąć dłonią. Wtedy bryła lodu wraca do gry. Zwycięża zespół, który pierwszy zamrozi wszystkich przeciwników lub zrobi to więcej razy zanim skończą się strzałki. Zabawa najlepiej sprawdza się na zewnątrz. W zimie, wśród śnieżnych przeszkód i fortyfikacji, nabiera szczególnego klimatu. 

Hipnotyzer 

Wszystkie duże stacje telewizyjne donoszą o serii niecodziennych zdarzeń. Jak informują dziennikarze, w kilku miastach pojawił się człowiek z dziwną bronią. Każdy trafiony jej pociskiem zostaje zahipnotyzowany i staje się sługą nieznanego mężczyzny. Grupa agentów specjalnych została wysłana, aby go powstrzymać. Misja jest jednak tym bardziej niebezpieczna, że żaden z ekspertów nie jest jeszcze w stanie określić, z czym konkretnie będą mieli do czynienia i, co gorsza, jak można się bronić przed hipnotyzującymi pociskami. 

pomysły na zabawy z nerfami

Gra wymaga, aby jeden z uczestników (hipnotyzer) otrzymał bardziej zaawansowaną wyrzutnię NERF – najlepiej strzelającą ciągłym ogniem – oraz pokaźny zapas amunicji. Reszta zawodników (agenci) będzie starała się go powstrzymać. Aby to zrobić, musi go podczas rozgrywki trafić aż cztery razy. Jeśli strzałka hipnotyzera dotknie któregoś z rywali, zostaje on zniewolony i przechodzi na jego stronę. Od teraz jego strzałki również hipnotyzują, jednak nadal ma tylko jeden punkt obrony. Gdy zostanie trafiony przez agenta, wypada z gry. Hipnotyzer wygrywa, kiedy zamieni wszystkich agentów w swoich sprzymierzeńców, a agenci tryumfują, gdy trafią hipnotyzera cztery razy.

Bitwa o pałac 

W odległej galaktyce, na jednej z niezliczonej ilości planet, dwa zwaśnione klany toczą ze sobą nieustanną bitwę o pałac Artuku. Jak głosi prastara przepowiednia, kto przejmie to święte miejsce, tenbędzie rządził planetą na wieki. Szkopuł w tym, że legenda mówi również, iż stanie się to dopiero, gdy któraś ze skłóconych stron utrzyma się w pałacu przez jeden dzień. Jak dotąd żadnej się to nie udało, ponieważ nieustanne walki sprawiają, że sytuacja na polu bitwy zmienia się jak w kalejdoskopie. Czy ktoś w końcu zdoła wypełnić proroctwo?

jakiego nerfa kupić?

W bitwie o pałac z wyrzutniami NERF biorą udział dwie drużyny z taką samą liczbą zawodników. Na placu zabawy należy wydzielić dwa miejsca, będące bazami obu zespołów, oraz pałac znajdujący się w równej odległości od nich. W pałacu ustawia się minutnik odliczający 20 minut oraz dwa stopery. Obie drużyny zaczynają rozgrywkę w swoich bazach i starają się dotrzeć do pałacu. Gdy gracze zostaną trafieni, aby wrócić do gry, muszą najpierw pojawić się w bazie. Zawodnik, który dotrze do pałacu, włącza stoper swojego teamu. Gdy rywale dostaną się na miejsce, wyłączają stoper przeciwników i uruchamiają swój. Gra kończy się, gdy skończą się strzałki lub czas. Wygrywa drużyna, która dłużej utrzymała się w pałacu. 

Ochrona skarbu

Po latach mozolnych badań i dziesiątkach wypraw, ekspedycja złożona z łowców przygód i archeologów znalazła w końcu upragniony skarb Inków. Chcą dokładnie go zbadać i przekazać do muzeum. Śmiałkowie nie wiedzą jednak, że nie są sami. Podążała za nim grupa lokalnych opryszków, którzy chcą ukraść skarb i rzucają się do ataku. Bohaterowie muszą ochronić znalezisko i dostać się do helikoptera, który stoi nieopodal świątyni. 

wyrzutnie nerf

W tej zabawie z wyrzutniami NERF gracze dzielą się na dwie drużyny z równą liczbą graczy. Jedna z nich otrzymuje przedmiot symulujący skrzynię ze skarbami, na przykład pudełko po butach, musi z nim dotrzeć z linii startu do wyznaczonego punktu. Zadaniem drugiej drużyny jest zatrzymanie rywali i przejęcie skrzyni. Ale uwaga – jeśli skarb zostanie trafiony, obie drużyny przegrywają, ponieważ odkrywcy nie zaniosą artefaktów do muzeum, a handlarze nie zarobią na zniszczonych kosztownościach. 

W chowanego z goblinami

Kilka goblinów wybrało się na wycieczkę do lasu. Na jednej z polan znaleźli krzak nieznanych jagód.  Skuszeni ich smakowitym wyglądem skosztowali kilku. Choć rzeczywiście były dobre, konsekwencje ich zjedzenia okazały się niespodziewane. Wszyscy smakosze stali się niezwykle psotni i rozpoczęli dokuczać innym mieszkańcom wioski. Radzie starszych udało się poznać przyczynę dziwnego zachowania pobratymców, a wioskowy czarodziej stworzył antidotum. Problem jednak w tym, że niesforne gobliny ani myślą o leczeniu i chowają się po wszystkich zakamarkach. 

zabawy z nerfami na zewnatrz

Jedna z dwóch symetrycznych grup ukrywa się na jakimś obszarze z bardziej podstawowymi wyrzutniami NERF, a druga stara się znaleźć wszystkich jej członków i trafić strzałkami. Drużyna, której wszyscy członkowie zostaną trafieni, przegrywa. Inną odmianą tej zabawy z nerfami jest pojedynek „wszyscy na jednego”, w którym jedna osoba ukrywa się w jakimś pomieszczeniu, budynku czy obszarze z dużą liczbą przeszkód, a reszta jednocześnie lub po kolei stara się ją zlokalizować i trafić. 

Międzygwiezdny pojedynek 

Co roku najlepsze drużyny strzeleckie z całego wszechświata przybywają na Nerfox, aby wziąć udział w legendarnym Turnieju o Międzygalaktyczny Puchar NERF. W każdym pojedynku stają naprzeciw siebie dwie drużyny. Wygrana przechodzi dalej, przegrana jest natomiast eliminowana z zawodów. Za każdym razem zmagania odbywają się na innej arenie, a na śmiałków czekają odmienne niespodzianki. Czas rozpocząć pojedynki i przekonać się, która drużyna tym razem sięgnie po najważniejsze trofeum we wszechświecie. 

pomysły na zabawy z nerfami

Międzygalaktyczne zawody rozgrywają się według klasycznych zasad pojedynków typu „zdobądź flagę”. Dwie drużyny wyznaczają swoje bazy i umieszczają w niej flagę lub dowolny, łatwo widoczny przedmiot. Ważne, aby różniły się one między sobą. Zadaniem zespołów jest przejęcie „flagi” rywali i umieszczenie jej w swojej bazie. Trafiony gracz zawsze opuszcza plac gry na określony czas, na przykład pół minuty. Drużyna, która przejmie trofeum rywali i umieści w swojej bazie, zdobywa punkt. Wygrywa zespół, który pierwszy zgromadzi trzy punkty. 

Misja specjalna

Oddział uderzeniowy został uwięziony w bazie wroga. Aby się wydostać, bohaterowie muszą przejść przez korytarz, trafić w cztery włączniki znajdujące się w różnych częściach pomieszczenia oraz przeskoczyć przez otwór w ścianie i zejść po drabince. Bułka z masłem dla profesjonalistów. Sprawę komplikuje jednak fakt, że strażnicy ani myślą, by pomóc intruzom w ucieczce. Kto wyjdzie zwycięsko z tego pojedynku?

w co bawić się nerfami? Nerfy dają nieograniczone możliwości wymyślania własnych scenariuszy. Wystarczy ustalić cel, jaki musi osiągnąć jedna z drużyn (dotrzeć do pewnego miejsca, zdobyć jakiś przedmiot itp), a także określić pomniejsze zadania, które powinna zaliczyć po drodze (zburzenie piramidy z puszek, trafienie do ruchomego celu, przejęcie jakiegoś przedmiotu i jego ochrona itp.). Zadaniem drugiej drużyny jest niedopuszczenie do wykonania misji, na przykład poprzez trafienie wszystkich rywali. 

Porachunki piaskowego ludu 

W odległej piaszczystej krainie żyją dwa rody piaskowych istot. Wyglądają prawie jak ludzie, ale ich ciała stworzone są z piasku. Podobnie jak ich domy i twierdze. Aby można je postawiać, podczas produkcji budulca należy użyć piaskowego złota. Wydobywa się je w kopalniach na ziemi niczyjej między granicami obu klanów. Ostatnio złoża są jednak coraz mniejsze, a o tym, kto będzie mógł je zdobyć danego dnia decyduje bitwa na wodne miotacze. Woda bowiem sprawia, że piaskowi ludzie przestają być zdolni do działania. 

zabawa nerfami

Aby bawić się w pojedynki piaskowych ludzi wystarczą wyrzutnie NERF na wodę oraz stopery lub komórki z taką aplikacją. Uczestnicy dzielą się na dwie drużyny i rozchodzą na przeciwległe obszary. Podczas bitwy każda trafiona osoba musi kucnąć i wypada z gry na 2 minuty – nie może się ruszać ani strzelać, nie da się jej też uratować. Jest w stanie jedynie obracać głową i pokrzykiwać do kolegów ze wskazówkami. Wygrywa drużyna, która sprawi, że wszyscy rywale będą jednocześnie uziemieni. 

Sprawdź wszystkie nerfy na wodę 

Fortnite Battle Royale

Gdzieś na oceanie jest wyspa, na którą zlatują się żądni wrażeń śmiałkowie z całego świata. Różni ich prawie wszystko – pochodzenie, wygląd, charakter, podejście do życia. Łączy za to jedno – uwielbiają adrenalinę i przybyli z najdalszych zakątków, aby wziąć udział w jedynym w swoim rodzaju pojedynku – Fortnite Battle Royale, zupełnie jak w kultowej już grze o tej samej nazwie na komputery, konsole oraz urządzenia mobilne. Zawodnik, który zostanie ostatni na polu bitwy, zwycięży i zdobędzie sławę oraz będzie bezpieczny…. aż do następnego razu. 

nerf zabawa

Fortnite Battle Royale odbywa się na podobnych zasadach jak rozgrywka na ekranach – każdy na każdego. Przed rozpoczęciem zabawy należy wyznaczyć coraz mniejszych stref, których po upływie określonego czasu nie będzie już można przekraczać. W ten sposób obszar rywalizacji będzie się kurczył, co zmusi uczestników do bardziej otwartej gry. Każdy, kto zostanie trafiony strzałką odpada, wygra zawodnik lub zespół, który przetrwa do końca. 

Zobacz wszystkie wyrzutnie na licencji Fortnite 

Atak zombie  

Dziwna choroba opanowała miasto. Mieszkańcy w zastraszającym tempie zaczęli zmieniać się w zombie. Sytuacja zaskoczyła mieszkającą tam garstkę weteranów. Zanim zostaną wysłane siły specjalne, by pomóc opanować sytuację i wyleczyć zarażonych, doświadzczeni żołnierze muszą radzić sobie sami. To jednak nie będzie łatwe, bo hordy nadciągają z każdej strony.

zabawa NERFAMI

W ataku zombie wybierana jest osoba, która wciela się w żołnierza i otrzymuje wyrzutnie NERF. Cała reszta odgrywa napastników, odchodzi najdalej, jak tylko się da i nie dostaje wyposażenia. Ma jednak przewagę liczebną i podwójną wytrzymałość. Oznacza to, że aby wyeliminować zombie z gry, trzeba go trafić dwa raz. Jeśli żołnierzowi uda się zneutralizować wszystkich przeciwników, wygrywa, jeśli jednak którykolwiek z nich przedrze się do niego i dotknie go, wtedy zwycięża horda. Aby zmienić trudność gry dla którejś ze stron, można zwiększyć wytrzymałość napastników lub żołnierzami mianować dwie osoby. 

Korzyści z zabawy nerfami

Zabawa wyrzutniami NERF oprócz tak oczywistych zalet, jak zachęcanie do aktywnego spędzania czasu, niesie ze sobą szereg innych korzyści dla dzieci. Ćwiczy koordynację ruchową oraz ręka-oko. Podczas pojedynków grupowych uczy myślenia taktycznego oraz planowania. Wymyślanie nowych form zabawy i scenariuszów wspiera kreatywne myślenie, a tworzenie tarcz i przeszkód – zdolności manualne. Gra ze znajomymi ułatwia integrację w grupie i zacieśnia przyjaźnie. Oczywiście, zabawa wyrzutniami NERF daje także, a może przede wszystkim, niekończącą się frajdę oraz satysfakcję z każdego dobrego trafienia. 

Jak urozmaicić zabawę z wyrzutniami NERF? 

Wystarczy odrobina wyobraźni i chęci eksperymentowania. Gdy wypróbujecie już wszystkie proponowane zabawy albo któraś nie przypadnie Wam do gustu – zmodyfikujcie ich zasady według własnego uznania. Zmieńcie także wyrzutnie i zobaczcie, czy znacząco wpłyną na rozgrywkę. Grajcie w większej i mniejszej grupie. Spróbujcie także wymyślić zupełnie nowe zasady i scenariusze pojedynków. Stwórzcie nowe cele, postawcie je dalej lub w trudniej dostępnym miejscu, podnieście poziom rywalizacji, zmniejszcie lub zwiększcie liczbę strzałek. W końcu wypróbujcie te same zabawy z różnymi znajomymi i w różnych lokalizacjach. Możliwości zabawy z nerfami są nieograniczone.

Najlepsze wyrzutnie NERF znajdziesz w sklepie al.to